lørdag den 5. marts 2016

Jojo Moyes, Efter dig

Efter dig

Forlag Cicero

Når man sætter sig til at læse Jojo Moyes efter dig, går jeg ud fra at man har læst den foregående bog mig før dig, og derfor ved hvor tårevældeene, trist og ulykkelig den ender.
Jeg er bare ikke god til bøger eller film, der ikke ender med bare en lille snært af lykke, så syntes det var rigtig hårdt at læse slutningen på mig før dig. Derfor blev jeg så glad, da jeg så der var udkommet en efterfølger.

I efter dig kæmper Lou Clark med at komme sig over tabet af Will, hun passer sit arbejde, undgår sin familie, lever i en døs af sorg. En særlig hård aften kravler Lou op på tagterrasse på hendes ejendom, for at "snakke" med Will, hun bliver forskrækket da hun pludselig høre en pige stemme, mister balancen og falder 3 etager ned. Lou overlever ved et mirakel og denne nat bliver, hendes første møde med den vilde og omsorgsvigtet teenager Lily og ambulancerederen Sam. Lily og Sam får en vigtig rolle i at give Lou troen på kærligheden og lysten til livet. 

Jojo Moyes skriver let læselige bøger, der både er humoristiske, rørende og fuld af kærlighed. Sorg er en meget personlig og individuel proces, som Jojo Moyers har en fantastisk evne til at skrive om uden at det bliver "alle over en kam" eller bagatelliseret. Efter dig er en af de bøger der er svære at slippe når først man er startet, så du kan lige så godt ligge lommetørklæderne klar og komme i gang. God læselyst!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar